onsdag 14. desember 2011

Prosjekt til fordypning første termin

På utplasseringa var jeg på Nardo frisørsenter, det er en veldig stor salong, og alle frisørene var kjempeflinke, læreprogramme deres for lærlinger var kjempebra. Frisørsalongen som nesten alle salonger tar ikke så mange kunder tidlig på morgenen, men rundt kl 12 tia er det mange kunder. på salongen bruker de Inoa hårfarge som jeg personelig ikke synes noe om, og det tror jeg heller ikke frisørene på salongen gjorde, Inoa er miljøvennlig og ikke skadelig for hodebunn, men fargen blir ikke like kraftig og holder ikke like bra. på salongen tar de både permanent og anti-permanent, på begge kjønn. på salongen har de flere merker enn normalt, de har sebastian, renati, Kerastase, ivertfall som er hovedproduktene.

Når jeg var på salongen, fikk jeg prøve å sette opp hår i opsetning, og jeg laget krøller med rettetang osv. jeg fikk stå mye sidenav frisører imens de klipper, da snakker de og forklarer å lærer bort, derfor lærte jeg mye om det. samtidig som jeg lærte mye om verktøyet,farging og saksene. Jeg fikk også gi hodebunnsmassasje til den ene lærlingen, og bestemme kur og shampoo tilpasset henne.

Jeg valgte friør fordi det er den veien jeg skal gå, det kan jeg si sikkert, selv om det er mye arbeid med mye annet er det fremdeles det yrket jeg vil ha. etter lærlingetida har jeg tenkt til å ta påbygging til makeup artist slik at jeg kan gjøre begge deler.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar